+ kanske kan bli vänsterhänt på heltid?



Jahopp.. Olyckshändelse i skolan igår som inkluderade en pappersskärare, vars blad är mycket vassare än det ser ut att vara, en Josefine och en hemsk morgon dagen efter.

Alltså. Var på fotolektionen och skulle beskära bilderna jag precis framkallat. Skulle snurra på pappret och ställde därför upp bladet i luften. Helt logiskt beteende pågick, enligt mig. Fram tills...handen flygög upp i luften i en helt tafatt rörelse, helt utan anledning, helt utom tid och rum och logik. Tummen flög in i bladet, som är betydligt vassare än jag hade kunnat gissa, och jag skär ner en bit i köttet. Tittar på det, inser att det börjar blöda och går in och sköljer av det. (Det tyckte skolsystern om - alltså - logiken återkom..) Jag höll på att dö lite under handfatet inne på toan för jag trodde faktiskt jag skulle behöva sy.
Gick i alla fall till systern och blev omplåstrad. Hårt, för att det inte skulle svullna eller blöda osv. Vantar var i princip helt onödigt att ens försöka få på sig på den fänkålen till tumme när jag skulle cykla hem.

Denna morgon bestod av en svimning, krampryckningar och tårar.
Går in i badrummet och ska byta gasbindan (vilken jag var tvungen att lätta på igårkväll för jag kunde inte sova så hårt som det satt. Kunde inte höra mina egna tankar på grund av att tummen dunkade på mycket..) Kände i alla fall att yrseln kom och lättade inte hur mycket jag än försökte andas så jag satte mig ner på golvet. The next thing I know ligger jag med halva kroppen inne i badrummet och halva utanför och skakar i hela kroppen. Detta var dock inga "jag-fryser-som-en-nakenhund-skakningar" utan typ krampning så som man bara ser på Grey's anatomy. Aldrig varit med om något så läskigt.
Mamma hjälpte i alla fall till och plåstra om mig och sen gick jag och la mig igen.

Nu ska jag i alla fall bege mig bortåt Willys för att hämta upp mitt paket med smink jag beställde från e.l.f. i söndags(!). Det tog alltså fyra dagar för det att komma och inte 7-14 som jag blivit tillsagt att det skulle.
Plåstrar om såret lite den här morgonen.

Talk to you soon
and until then; stay away from pappersskärare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0